Saturday, February 17, 2018

| නිවන් යන්න තහනම් 04 |



කේතුමතියේ වැසියන්ගේ අපූරුකම් ගැන අමුතු වෙන් කියන්න ඕන නෑ.. උන්ට ඇත්තටම ගොඩක් දේවල් වලට හේතුවක් ඕනම නෑ..

සමන්ත භද්‍ර සහ රැස් වළල්ල මේ දවස් වල ප්‍රධානම මාතෘකාවක්.
ඉතිං සමන්ත භද්‍රට හේතුවක් නැතුව බනින මිනිස්සුන්ට හේතුවක් හොයලා දෙන්නයි,
ඉරාජ් ගේ රැස් වලලු කම්පියුටර් ජිල් මාට් එක ගැනයි ටිකක් ලියන්න හිතුනා..

භද්‍ර ගේ රැස් වළල්ල,
ඇත්තටම මොකද්ද ඔය සීන් එක..

මනුස්සයෙක්ගේ ඇඟෙන් රැස් විහිදෙන්න පුළුවන්ද?

අප මහා සැදැහැවත් බෞද්ධයෝ දැන් කියාවි, "කාල කන්නි පරයා ගිහින් බලපන් බුදු පිළිමක්. අප මහා තිලෝගුරුන්ගෙන් රැස් විහිදුනා.." කියලා ..
බුදුන් ගෙන් විතරක් නෙමෙයි විහාර සිතුවම් වල දෙව් බඹුන් ගෙන් පවා රැස් විහිදෙන සිතුවම් තියනවා.. ඒත් අප මහා සැදැහැවත් බෞද්ධයන්ට ඔය පිංතූර වලට සාදු සාදු කියනවා මිසක් ඕක කොහොමද වෙන්නේ කියන එක හොයලා බලන්න අදහසක් නෑ..

බුදුන්ගෙන් , දෙවි වරුන්ගෙන් , භද්‍රගෙන් විතරක් නෙමෙයි අපේ ඇඟෙනුත් රැස් විහිදෙනවා..
බුදු දහමෙත්, පැරණි යෝගි සාස්තරයන්ට අනූවත් මනුස්ස කය වටා බඹක් පමන රැස් වලල්ලක් පිහිටනවා.ඒ කාරණය විශේෂයෙන් දිවැසකට, සමාධියකට, එහෙම නැත්නම් ඥානයකට ගෝචර වන කාරණයක් නිසා මෙච්චර කාලයකට බටහිර විද්‍යාව මත පදනම් වෙච්ච සාමාන්‍ය ජනයා ඒක විස්වාස කළේ නෑ. නමුත් දැන් තියෙන කිරිලියානු ඡායාරූප ක‍්‍රමය, ඕරා කෑම් ඡායාරූප ක‍්‍රමය වගේ අති නවීන තාක්‍ෂණ ක‍්‍රමවේදවලට මේ කාරණය ගෝචර වෙලා තියෙන නිසා, ඒ ගැන බොහෝ පර්යේෂණ කරල මේ කිරණමය ශරීරය ඡායාරූපවලටත් හසු කර ගෙන තියෙනවා. වර්තමානයේ ඕරා වළල්ල හෙවත් රැස් මඬල කියල හඳුන්වන්නෙ මේ කිරණමය කය.

ඕරා එක කොහොමද නිර්මාණය වෙන්නේ,

ඕරා එක බලපවත්වන්නේ මේ මොහොතේ හිතේ නිර්මාණය වෙන රාග, ද්වේශ, මෝහ , අලෝභ, අදෝස, අමෝහ සිතුවිලි පදනම් කරගෙන. ඕරා යනත්‍ර හරහා කරපු පරීක්ෂණ මගින් නූතන විද්‍යාවේ ඕක ඔප්පු කරලා තියනවා. ඒක හරියට තොරණක බල්බ් පත්තු වෙනවා වගේ සීන් එකක්.

ඊට අමතර භාහිරව ඇති වෙන බලපෑම් මඟින්ද ඕරා එකට වෙනස් කම් ඇති කරනවා.
සිංදු, ෆිල්ම්, පිරිත්, සෙත් කවි , වස් කවි, බෝධි පූජා , ශාන්ති කර්ම , ශ්ලෝක , ගීතික, භජන් මේ හැම දේකින්ම ඕරා එක පිරිසිදු කිරීමත් අපවිත්‍ර කිරීමත් සිදු වෙනවා. කොටින්ම වැන්ඳට පස්සේ බුදු සරණයි කියලා ඔළුව අත ගෑමෙන් පවා ක්‍රියාත්මක වෙන්නේ මෙන්න මේ ඕරා එක පිරිසිදු කිරීමේ ක්‍රියාවලිය.

තවත් ලිහාගෙන ගියොත් මේක යෝගී ඉගැන්විම් වලට අනූව හිසේ සිට දෙපතුල දක්වා මනුස්ස සරීරයේ ශක්තීන් උත්පාදනය කරන චක්‍ර 7 ක් ගැන සඳහන් වෙනවා. මේ චක්‍ර හත නූතන විද්‍යාවේ ප්‍රායෝගික පරීක්ෂණවලින් පවා පිළිගෙන තියනවා. කුණ්ඩලීණ ශක්තිය කියන්නේ ඔය චක්‍ර හත අවධි වීමෙන් නිර්මාණය වෙන ශක්තිය. ( චක්‍ර හත තියන තැන දැන ගන්න ඕන නම් උඩරට මනාලියකගේ තැලි හත ඔබ්බවපු තැන් ටික බලන්න)
ඕරා කෑම් කියන යන්ත‍්‍රයේ සංවේදකයට වම් අත තියල ක‍්‍රියාත්මක කළාම ඒ පුද්ගලයගෙත් ඕරා වළල්ල ඇතුළු චක‍්‍ර 7 ක් ඒ යන්ත‍්‍රයේ පෙන්වනවා. ඒ යන්ත‍්‍රයට පුද්ගලයගෙ ඕරා වළල්ල ග‍්‍රහණය කර ගෙන ඒ අනුව ගති ස්වභාවය කියවන්න පුළුවන්. ඒ වගේම ඒ ඒ චක‍්‍රවල ඒ ඒ මොහොතේ තියෙන ශක්ති ප‍්‍රමාණයත් විවිධ වර්ණවලින් පෙන්වනවා..

බුදු දහමේ සූවිසි පට්ඨානයේ සඳහන් වෙන සමනන්තර – අනන්තර ප‍්‍රත්‍යය පිළිබඳ ඉගැන්වීමේ තියෙන්නේ මේ ගැන. භෞතික විද්‍යාවෙ අනුනාදය සංකල්පයේ තියෙන්නේ මේ ගැන.. ඒක හරියට බ්ලූටූත් වගේ ක්‍රියාවලියක්.
සමාන දේට සමාන දේ ඇදිලා ඒමක්.බෝධි පූජාවකට කලින් ගාතා කියලා බුදුන් වැඳලා කරන්නෙත් හිත සුද්ද කරන් කරන්නේ ඕරා එක සකස් කර ගැනීමක්. අනන්තර ප්‍රත්‍යයට ආකර්ශනය වන්නට සමනන්තර ප්‍රත්‍ය සකස් කර ගැනීමක්.

ඔය කරුණු සියල්ල සාරාංශ කරලා ගත්තම එ වෙලෙහි හිතේ ඇති වෙන රාග, ද්වේශ, මෝහ , අලෝභ, අදෝස, අමෝහ සිතුවිලි පදනම් කරගෙන ඕරා එකෙහි වර්ණ නිර්මාණය වෙන බව පැහැදිළියි

හැබැයි ඔය කතන්දරය ඉහළ මාර්ග ඵල දාරින් ගේ වෙනස් වෙනවා. මාර්ගඵල ලාභීන්ගේ ඕරා එකෙහි යම්කිසි නියත භාවයක් පවතිනවා.මොකද ඒ අය වීතරාගී, වීතදෝසී, වීතමෝහී ගුණ වඩල ගති නියත කර ගෙන තියෙන නිසා. ඒ නියත ගතිවලට අනුව ඒ වගේ අයගේ ඕරා වළල්ලට ඇදිලා එන්නේ සුද්ධ කිරණමයි. බාහිර ලෝකයේ සිදු වන සිදුවීම්වලින් ඒ අයගෙ හිත් සාමාන්‍ය අයගෙ වගේ වෙනස් වෙන්නෙ නැති නිසා, ඕරා වළල්ලත් නිතරම වගේ එකාකාරයි. ඒනිසා සාමාන්‍ය මනුස්සයෙක්ගේ ඕරා එකට වඩා මාර්ග ඵල ලාභියෙක්ගේ ඕරා එක ශක්තියෙන් වැඩී..

ඔන්න ඔහොමයි බුදු රැස් විහිදෙන්නේ..

රැස් ගැන හේතුවක් නැතුව බැනපු සැදැහැවත් බෞද්ධයන්ට මීට අමතවර ඕරා එක ගැන දැන ගන්න ගූගල් දෙවියන් සරණ ගිහින් #human #aura#science කියලා හොයලා බලන්න පුළුවන්.

______________________________

දැන් #සමන්ත භද්‍රගේ බුද්ධාගමට හැරෙන්නම්,

උඹ මම, භද්‍ර ඇතුළු අපි හැමෝම ඉන්නේ නිමක් නැති කෙලවරක් නැති ආතල් එකක් හොයන සංසාර චාරිකාවක.. එතෙක් මෙතෙක් මට තේරෙන භාෂාවෙන් ධානත්ම චින්තය දේශනා කරන මම දැකපු හොඳම ජීව මාන ඩයල් එක සමන්ත භද්‍ර.එකේ තර්කයක් නෑ. මල් පූජ කරලා බුදුන් වැඳලා නිවන් යන්න බැරි බව ඉස්සලම මම ඇහුවේ සමන්ත භද්‍රගේ ඉගැන්වීමකින්.. ඒක සීයට සීයක් ඇත්ත.. භද්‍ර හරි ලස්සනට හොඳ මනුස්සයෙක් විදියට කොහොමද භෞතික ලෝකේ ජය ගන්නේ කියන එක කියලා දෙනවා.
කොහොමද සල්ලි කාරයෙක් වෙන්නේ කියන එක කියලා දෙනවා. කොහොමද කෙල්ල බූට් එක තිබ්බම හිත හදා ගන්නේ කියන එක කියලා දෙනවා. ඒ කිසිම් දේශනාවකට තර්කයක් නෑ..
තක්කෙටම පොර ඒක කියනවා.

"හොඳ බ්‍රේන්ඩ් කැපෑසිටියක් තියන මනුස්සයෙක්ට ගහන්න බැරි ගේමක් නෑ."

ආදර්ශයෙන් සහ දේශනාවෙන් සමන්ත භද්‍රගේ ඉගැන්වීම ඔන්න ඕක.

"ආස්වාදය" කොහොමද මයින්ඩ් ප්‍රක්ටිස් එකෙන් නිර්මානය කරන්නේ.. බුද්ධ දේශනාවේ සඳහන් ලෝක ( ලෝක ගොඩ නැගෙන්නේ පටිච්ඡ හරහා. පටිච්ඡ නිර්මාණය ලොකු කතාවක්. දහම් පාසල් අවසාන පොතේ ඕක ගැන ලොකුවට විග්‍ර කරලා තියනවා " පටිච්ඡ සමූපාදය " කියලා පාඩමක. දැන ගන්න ඕන කෙනෙක් ඒක කිය වන්න.) නිර්මාණය ගැන හරි අපූරුවට භද්‍ර දේශනා කරනවා..

හැබැයි බුද්ධ දේශනාව කියන්නේ භද්‍ර කියනවා වගේ ගේම් ගැහිල්ලක් වත්, ලෝක නිර්මාණය වත් නෙමෙයි..
කේතු මතියේ ඈයෝ ගොඩක් දේවල් වැරදි තැන් වලින් අල්ල ගන්න උපන් හපන්නු.

The mind is everything.What you think, you become - Gautam Buddha.

ඕක හරි හරියට share උන පෝස්ටුවක්. ඔය පෝස්ටුවේ ආතල් කෑල්ල අපි අල්ල ගත්තා මිසක් ඕකේ ඇතුලට බැහැලා බලන්න කවදාවත් අපිට අයිඩියා එකක් ආවේ නෑ. ඔය කියන්නෙත් ලෝක නිර්මාණය. හැබැයි බුද්ධ දේශනවේ ඔතනින් නවතන්නේ නෑ.. හැබැයි භද්‍ර ඔතනින් බුද්ධාගම නවත්තනවා. භෞතික සැපක් ආතල් එකක් හොයන මිනිහෙක්ට ඔය කෑල්ල දැන ගත්තම ඇත්තටම හොඳටම ප්‍රමාණවත්.

හැබැයි ඔය කෑල්ල විතරක් දැන ගන්න නම් අපිට බුද්ධ දේශනාවක් ඕන නෑ. #Law #of #attractionතියරියේ කියලා දෙන්නෙත් ඔය ටිකමයි..

බුද්ධ දේශනාව කියන්නේ ඔයිට හාත්පසම වෙනස් පැත්තක්. බුද්ධ දේශනාව ඔතනින් නවතින්නේ නෑ.. බුද්ධ දේශනාවේ සඳහන් වෙන්නේ පටිච්ඡ හරහා ඔය කියන ලෝක නිර්මාණය ගැන මුළින්ම අවබෝධ කර ගැනීම,

ඊට පස්සේ ඕකේ විපරිනාමයත්, ඕකේ දුක්ඛ ස්වභාවත් ආනිසංස ආවබෝධය..

ඊටත් පස්සේ ඕක නිස්සාරණය..

භද්‍ර ගේ දේශනාවේ වැරද්ද භද්‍ර පෙන්නන්නේ සදාතනික ආතල් එකක් නෙමෙයි. ඒකත් විපරිනාමය වෙන තවත් ආතල් එකක් පමණයි..

බුද්ධ දේශනාව කියන්නේ සදාතනික නිවීමක්..

ආවට ගියාට භද්‍රට නොබැන බනිනවා නම් භද්‍රට මෙන්න මේ හේතුව නිසා බනින්න. මොකද ඒ දේශනාව සංසාරේ දික් ගස්සන තවත් පටිච්ඡ හදන පොසිටිව් තිංකින් තියරියක්, බුද්ධ දේශනාවේ වැදගත්ම කොටසක් වසං කිරීමක් මිසක් බුද්ධ දේශනාව නොවෙන නිසා..

හැබැයි යක්කුන්ට දෙයියොන්ට බුදුන්ට බයේ මන්තර කියනවා වගේ කිසි තේරුමක් නැතිව ගාතා කියන අපල වලට පන්සල් යන කේතුමතියේ වැසියන්ට භද්‍රගේ මයින්ඩ් ප්‍රක්ටිස් තියරියත් කාන්තාරේකට අනෝරාවක් වැටුනා වගේ ආතල් එකක්..

මෙහෙව් කේතුමතිය, මෙහෙව් චින්තනයක නිවන් යන්න තහනම් වීම පුදුමයක් නෙමෙයි..

භද්‍ර ගේ රැස් විහිදීමත්, ඉරාජ් ගේ කොම්පියුටර් ජිල් මාට් එකවත් මහ ලොකු පුදුම වෙන්න සීන් එකකුත් නෙමෙයි..

- රම්.

No comments:

Post a Comment